ذکر نور

برنامه های مکتب القرآن حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقائی
ذکر نور

امام خامنه ای:

آن جوانهایی که ... کار فرهنگی میکنند، با اراده‌ی خودشان، با انگیزه‌ی خودشان ... کار را هرچه میتوانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند. بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین جوانهای مؤمن و انقلابی، نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است.

(بخشی از بیانات معظم له در حرم مطهر امام رضا علیه السلام در اولین روز سال 1393)

ذکر نور

برنامه های مکتب القرآن حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقائی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

مَثَلُ الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ یُضَاعِفُ لِمَن یَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ (سوره بقره آیه 261)؛ مَثَل (صدقات‏) کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق مى‏کنند همانند دانه‏اى است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه‏اى صد دانه باشد؛ و خداوند براى هر کس که بخواهد (آن را) چند برابر مى‏کند، و خداوند گشایشگر داناست‏.

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه و آله: مَنْ أَصْبَحَ لَایَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ‏ فَلَیْسَ‏ بِمُسْلِم‏ (اصول کافی ج2، ص 163)؛ هر که صبح کند و به امور مسلمانان همت نکند مسلمان نیست‏.

اهداف صندوق خیریه متبرک به نام امام حسن مجتبی علیه السلام انجام خدمات نیکوکاری (وام قرض الحسنه یا کمک مادی بلا عوض با اولویت اهالی روستا) با رعایت اصل تکریم مومنان و نیازمندان و با کمک های مردمی جمع شده به شرح زیر می باشد:

الف: کمک و حمایت مادی از خانواده ها و افراد محروم و بی سرپرست و ایتام

ب: کمک به امر حمایت و خرید ملزومات اصلی ازدواج نیازمندان

ج: کمک به تأمین بودجه جهت پرداخت کمک هزینه مسکن و هزینه های بهداشتی، درمانی و تحصیلی خانواده‌های نیازمند.

د: کمک به تأمین بودجه تعمیرات و خرید لوازم منزل خانواده های نیازمند.

هـ : کمک به تأمین بودجه جهت خرید مواد غذایی، ارزاق، پوشاک و سایر ملزومات مورد نیاز خانواده های نیازمند.